Geheimnis

Author Topic: Problem with receiving the fireworks from the merchant  (Read 966 times)

kon

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Hallo!

First of all! I'm a newbie in playing games like this, and playing PC-games in general.
I've got a full version of this game from the german PC-magazine c't. Everything works fine so far. At the end of chapter 2, i've played it now 2 times, second one by instruction/solution, I had to stop, because there was no possibillity offered to receive the fireworks from the merchant. In all tutorials is claimed, that the merchant will leave the town, but here he is sitting still and offers nothing. Wilbur won't talk to him. But without the fireworks I cant't continue with the game.

Has anyone a good advice what to do. Is it my fault or could it be a bug?

Thx to you in advance!

kon 

Thorben

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 679
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #1 on: 2015-01-08 11:21:38 »
Hello kon.

You need to beat the city warden (guarding the entrance to the upper town) in a cardgame first and claim your reward from the goatman.
He´ll give you material you´ll need for your magical robe.

Afterwards you are able to apply as apprentice mage in the Mage´s School.
As a test you need to brew a magical potion and collect ingredients to do so.
After collecting those ingredients you are able to talk to the goatman again and claim a second reward - which is the fireworks.

I´m not sure if you did it already. If not, please do so.


Best
Thorben

kon

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #2 on: 2015-01-08 18:06:44 »
Hello Thorben!

Hello kon.

You need to beat the city warden (guarding the entrance to the upper town) in a cardgame first and claim your reward from the goatman.
He´ll give you material you´ll need for your magical robe.

Afterwards you are able to apply as apprentice mage in the Mage´s School.
As a test you need to brew a magical potion and collect ingredients to do so.
After collecting those ingredients you are able to talk to the goatman again and claim a second reward - which is the fireworks.

I´m not sure if you did it already. If not, please do so.
Best
Thorben

Thank you for your Answer!

I've already done that all. Twice! It doesn't work so far here. I came to that point, descriped before and "this is the end".

Guess you are german. Here once again in german for a propably better understanding:
Also, ich hab das jetzt 2x durchgespielt, einmal alleine, mit ein wenig Unterstützung eines der vielen Lösungsvorschläge, die im Netz zu finden sind und einmal, damit mir das Missgeschick nicht noch mal passiert, den kompletten 2.Teil nach Anleitung. In beiden Fällen dasselbe Ergebnis. Wilbur steht vor dem Krämer, der weder die Stadt verlassen will, geschweige denn ein Paket hätte mit Feuerwerkskörper. Nada! Alle anderen möglichen Aufgaben etc. sind erfolgreich absolviert. Ohne den Feuerwerkskörper komm ich aber nicht an den Tod ran. Also Ende!
Das Spiel ist aus der vorletzten c't, die da eine Spielspecial hatten. Könnte es daran liegen, dass  da an dem Original "gemurkst" wurde oder ist dies eher auszuschließen.

Bin für weitere Tipps dankbar. Ist so mein Einstieg in die PC-Spielewelt auf meine älteren Tage. Und er verlief eigentlich ganz gut. Bis zu eben diesem Punkt.

L.G. / Many Greetings

kon

Thorben

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 679
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #3 on: 2015-01-08 18:31:24 »
Ich glaube eher nicht, dass da am Original "gemurkst" wurde.
Es könnte sein, dass Dir eine Aktion fehlt, die die Folgeaktion erst möglich macht.

Hast Du bereits versucht Dich beim Tod in das Buch der Toten einzutragen?
Falls nicht oder falls Wilbur noch nicht klar ist, dass er den Tod ablenken muss damit er sich eintragen kann, dann braucht Wilbur noch kein Feuerwerk und kann darum nicht danach fragen.

Könnte das der Fall sein?


Gruß
Thorben

kon

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #4 on: 2015-01-08 19:15:09 »
Hi!

Quote
Hast Du bereits versucht Dich beim Tod in das Buch der Toten einzutragen?

Ja, alles bereits passiert. Ich habe auch keinerlei Aufgaben/Optionen mehr offen, die eine Folgeaktion erfordern/ermöglichen etc..  Meine beiden Spielabläufe waren wirklich nicht identisch, aber beide mit dem gleichen Resultat.
L.G.

kon

Thorben

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 679
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #5 on: 2015-01-09 11:00:37 »
Hi kon,

die einzige Idee die ich dann noch hätte wäre, dass nicht die aktuellste Version des Spiels installiert wurde.
Möglicherweise befinden sich auf der CD des Magazins noch Patchdateien, die Du noch nicht installiert hast.
Schau bitte mal nach bzw. schau in deren Forum nach, denn dann dürfte es noch andere User mit diesem Problem geben.


Gruß
Thorben

kon

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Problem with receiving the fireworks from the merchant
« Reply #6 on: 2015-01-09 11:43:49 »
Hallo Thorben!

Auf der CD und im Programmordner habe ich nichts weiter gefunden. Die "read me" sagt "read me v. 1.02 v. 26.z.2011", die Lizenzversion lt. beigefügter Beschreibung per PDF sagt "lizensierte Version" 1.0", im Spiel selbst kann ich keine Versionsbzeichnung finden.

Bei heise müsste ich dann erst mal nachschauen. Immer Ärger mit dieser Zeitschriftensoftware, ist nicht das erste mal und als Linuxnutzer (das Spiel hier läuft aber auf Win8) ist man da eh nur Kummer gewohnt.

Trotzdem bis hierher erst mal herzlichen Dank für deine Beratung.

L.G.

kon