Geheimnis

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - LordFjord

Pages: [1] 2 3 ... 25
1
Battle Worlds Builder / Re: Neue Kampagne (4)
« on: 2015-02-03 11:07:05 »
@srodi:
magst du das file in ne dropbox schmeissen? oder googledrive oder onedrive? Es sollte nicht daran scheitern dass du die Kampagne nicht unter's Volk bringen kannst :)

Ich hatte grob vor nem Jahr ähnliche Pläne, ist leider nix daraus geworden. Bin gespannt auf die Kampagne!

2
Hab Heute die Mail bekommen :)

Quote
Your Key for Battle Worlds: Kronos on iOS/Android

Hi XXXXXXX!

The iOS & Android versions of Battle Worlds: Kronos are finally available in the App-Store and Google Play Store respectively. Wo-hoo!

As a backer you can get the games for free, of course!

This is how:

    Go to https://secure.kingart-games.com and register there or log in if you’re already registered.
    Click on “Reedem a game key” and enter this key: XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

Now open the App Store or the Google PlayStore on your tablet.

    Search the “Lite” version of BW:K (a free “demo version” featuring only one singleplayer and one multiplayer level). Download and run this version.
    As soon as you log-in (in-game) with your account (the one you redeemed the key for), the free version will be automatically upgraded to the “full version”.

Please note: For some unknown reasons the iOS “Lite” version has not yet been released by Apple. We think it’s going to be online later today.

Attention: The game has been optimized for tablets (but it may run on strong smartphones as well). It needs a device with at least 1GB memory.


Have fun!

Your KING Art team


In Apple's appstore ist momentan noch keine lite version zu sehen (nur die Vollversion für 8.99€) aber das steht in der mail ja auch. Wird schon noch.
Ich find übrigens das Artdesign mit abgespeckter Grafik ganz schick - zumindest was man auf den Screenshots sieht. Bis ich es ausprobieren kann wirds noch ein wenig dauern (hab nur ein Eipäd 2).

3
Naja, ich hör die Kollegen immer über Android fluchen ;) und dass man Teils echt komplizierte / unschöne Dinge für relativ einfache Probleme tun muss. Unity / Mono sind zwar theoretisch plattformübergreifend, aber die Praxis sieht dann manchmal doch eben anders aus. Und sowas merkst man in der Regel erst wenn der Hase schon rennt.
Ich weiss nicht ob KA Games vorher schon mal was für iOS/Android gemacht hat. Falls nicht, dann kann die Verspätung durchaus daher kommen.
Und in der Unity-Beschreibung ist aus Marketinggründen von sowas natürlich nicht die Rede. Da heissts nur: code es einmal, es läuft überall.

4
Das Spiel / Happy Birthday BWK!
« on: 2014-11-05 08:52:29 »
Ahoy,
Ich bin zwar einen Tag zu spät dran, aber trotzdem:
HAPPY BIRTHDAY BWK!

05.11.2013 wurde BWK offiziell released, ich hoffe ihr bei KA Games habts gefeiert ;)

Gruß,
Fjord

P.S.: ja, ich weiss dass der Sprössling inzwischen so an die 5 oder 6 sein müsste. Aber ich zähl jetzt mal ab da wo ihr ihn aus dem Keller gelassen habt.

5
Besser spät wie nie. Mal schaun was der morgige Tag so bringt. Man muss es positiv sehen: es wurde nicht unterm Tisch gekehrt. Und als Entwickler weiss ich dass manches eben mal länger dauert und dass man sich hin und wieder echt grob verschätzt, kommt eben vor, dafür hab ich Verständnis.
Bin gespannt wie es sich auf dem "Päääd" zockt. Vielleicht ist es ja die Motivation, wieder Maps zu bauen.

6
Battle Worlds Builder / Re: Custom Map Image?
« on: 2014-08-20 12:29:24 »
You will need to put your image online, there are several free image hosting sites out there.
Imgur.com is one that I prefer to use, but there are countless other ones.

Once you have uploaded your image, add its public link in the editor.

The only reason I see why the map image upload to the BWK server was not added is time/money.
Can't see technical reasons, you could specify size and picture format constraints to avoid huge amounts of data.

8
@Farnsi:
Bei mir ist momentan ein bissl die Luft raus, was BWK angeht, aber ich werd mir mal die map anschauen. Vielleicht finde ich das trigger/action/dialog Problem. Hast du's im lokalem hotseat Modus ausprobiert? Dort sollte es sich eigentlich lokal testen lassen, ohne dass du es veröffentlichen musst.

@Chatmonster:
Wie Farnsi schon sagte, schau dir den Editor an, wenn du irgendwo hängenbleibst dann helfen wir gerne weiter.

9
Technische Probleme / Bugs / Re: Multiplayer Game Crash
« on: 2014-07-24 08:19:56 »
Und im lokalem HotSeat Modus?

10
Battle Worlds Builder / Re: AI in Multiplayer game?
« on: 2014-07-23 07:31:21 »
Hi,
unfortunately, so far it is not possible to create coop missions.

Well, you can assign several AIs and players when building a map, but the multiplayer lobby can't assign AI players. I'm not sure if this was left out because it made a lot of trouble (can't imagine why).
The game already has everything that would be needed for coop play (multiplayer, AI, alliances), but its not possible :(

11
Kickstarter supporter / Re: Android/iOS stretch goal
« on: 2014-07-07 08:41:27 »
Next on schedule is the browser version, after that, iOS and android versions should come.
I don't know about official release dates, but "soon" to "when it's done" should cover that :)

12
The Game / Re: Unit editor ?
« on: 2014-06-05 12:09:28 »
Hi lysiar, welcome to the forum.
Currently, there is no unit editor and to my knowledge it is also not planned.

However, if you are up to digging yourself into the game, it is possible to edit unit values by messing around in some game files. You can edit most unit values, however you can't change major unit behavior. It is also not possible to add new units. It is also mostly unknown how the AI will react to certain changes.

It should be possible to add ammo consumption to all units for example, or you can edit health and damage values, weapon ranges, speeds on different terrain and so on.

Also note, that this won't work in online multiplayer (local multiplayer play and singleplayer should work though).

Fjord

13
Danke, das wär super. Kannst du diese auch parallel hier im Forum posten? Doppelt hält besser und so ;)

14
Ja, die Bots haben da ziemlich die Kontrolle übernommen. Ich hab die mainpage mal wiederhergestellt, damit man zumindest nicht gleich bei werbung und spam rauskommt.
Es wäre wohl am besten die wiki auszuknipsen. Benutzt hats eh keiner.

15
Gratulation und ein DANKE an das Team!
Freu mich schon auf den Feierabend.

Pages: [1] 2 3 ... 25